Öt jármű ütközött össze és nyolc sérültje volt annak a balesetnek, amely Dunakeszi határában történt – így kezdi a kornak megfelelő stílusban és részletességgel taglalt tudósítását a Budapesti Hírlap 1929-ből. A beszámolóban csak úgy röpködnek a jelzők, a balesetet fantasztikusnak, különösnek is nevezik. Íme a korabeli beszámoló rövidített verziója.

Dunakeszi országút 1944-ben. Révész István Helytörténeti Gyűjtemény IV/145.

Újpestről Dunakeszi felé igyekezett motorkerékpárján Köln János mechanikus. Újpestet elhagyta már, amikor defektet kapott a gép. Az országút szélén megállt, leszállt, hogy megjavítsa a motorkerékpárt. Ekkor érkezett oda Körmendi János autófuvarozó bérautója, amelyen a tulajdonoson kívül Ugosincszki Nándor soffőr ült. Ugyanabban a kocsiban ült még Mudrák Rezső és Kuglis Vince autószerelő. Az autó megállt és utasai leszálltak, hogy segítsenek a bajba jutott motorkerékpároson. Pál pillanat múlva odaérkezett kerékpárján Tamás István asztalos. Az is leszállt és segédkezett. Az országút baloldalán foglalatoskodtak, amikor Dunakeszi felől teljes sebességgel robogott feléjük Mencsik újpesti kazángyáros Buiek-koesija. Az autót Fiskál József soffőr vezette és három utasa volt. Két katonai egyenruhái viselő fiatalember és Tóth Ferenc fővárosi útbiztos. Fiskál, mint utóbb kiderült, ittas volt és teljes erővel belerohant az út szélén foglalkozó embercsoportba. Az elromlott motorkerékpár, Körmendi autója és Tamás István kerékpárja az árokba fordult és magával sodorta a hat embert, akik valamennyien véresen terültek el az utat szegélyező árokban.

Az összeütközés következtében a Buick-kocsi az országút jobboldalára vágódott és kidöntött egy villamosvezetéket tartó oszlopot, aminek következtében sötétségbe borult Újpest és Dunakeszi is.

Néhány perc múlva a szerencsétlenség színhelyére érkeztek az újpesti és a budapesti mentők. A cikk ezek után hosszasan sorolja a sérülteket, de aztán következett néhány mondat amelyek mai fejjel már meghökkentőek: Fiskál autóján ükét egyenruhás fiatalembernek úgy látszik semmi komolyabb baja nem történt és a nagy zavarban elsiettek. Az a motorkerékpár, amelyet az’ országút jobboldalán gázolt el a felborult Buick-kocsi, gazdátlanul hevert az árok szélén. A mentők reflektorral kutatták át az egész környéket, de nem akadtak a motorkerékpár gazdájára. Később derült ki, hogy még a mentők megérkezése előtt jött arra egy autó, amelynek utasai ezt az embert felvették és Budapestre hozták.

Az írásból még kiderül, hogy ez  szerencsétlenség “fantasztikus” volt és órákig nem volt áram Dunakeszin. Így zárul az 1929-es cikk, amely a lap 14. oldalán kiemelt helyet kapott.

Az Arcanum Digitális Tudománytár április 25-ig ingyen böngészhető, a cikket itt találtuk.

Előző cikkNégyszeresére emelték a kompdíjat
Következő cikkKoronavírusadatok április 14-én, kedden