Négy edző, négy különböző egyéniség és stílus, így garantáltan mindenki talál kedvére való edzőt és mozgási lehetőséget. Így foglalhatnánk össze röviden, mi vár többek között azokra, akik kilátogatnak a hamarosan kezdődő Mozdulj Dunakeszi! programsorozatra. A Dunakeszi Post igyekszik bemutatni a négy edzőt, akikkel a hét különböző napjain találkozhatnak. Ezúttal ismerjék meg Nagy Amarillát, aki képzett gyógytornász is.

Tavaly már tartott órákat a Mozdulj Dunakeszi keretein belül. Mik voltak a tapasztalatai?

Színvonalasan megszervezett, jó rendezvény volt. Nagyon befogadó emberek jöttek össze, hogy közösen mozogjanak. Nyitottak voltak a gyakorlatokra, a mozdulatok elsajátítására. De ugyanilyen pozitívan álltak ahhoz, hogy az egész életmódjukat megváltoztassák. Nem egy katonadombi tanítványommal, a programsorozat végén a teremben is találkoztunk, ugyanis olyannyira kedvet csinált nekik a mozgáshoz, hogy év közben is rendszeresen sportolni kezdtek, azaz az egész életmódjukat változtatta meg a programsorozat. Egyik fiatalember, – aki a Mozdulj Dunakeszi keretein belül kezdett el mozogni, – például 25 kilót fogyott már a rendszeres sportnak köszönhetően.

Mivel találkozhatnak idén, akik kilátogatnak az óráira? Milyen óratípusokat fog idén tartani?

Ahogy tavaly, úgy idén is elsősorban alakformáló tornaórát tartok majd. Minden héten más-más testrészt, izomcsoportot fogunk megmozgatni. Ami még fontos: eszköz nélküliek az órák, azaz otthon vagy máshol is elvégezhetőek később is. Egyszerű koreográfiákkal dolgozom, melyek könnyen követhetőek, megjegyezhetőek, ám célratörő mozdulatsorokról van szó.  Ám az alakformálás mellett – a szakmámból adódóan is – fontosnak tartom a tartásjavítást.

Merthogy Ön gyógytornász is. Ezzel találkoznak valamilyen formában a programsorozatra kilátogató érdeklődők?

Minden óra elején elmondom, hogy gyógytornász vagyok, így ha valaki mozgásszervi problémával küzd, bátran jöjjön oda hozzám, és együtt kitaláljuk, hogy egy-egy gyakorlatot miként végezzen másként esetleg. Sokan éltek ezzel a lehetőséggel, sokaknak tudtunk segíteni. Azt láttam, aki betartotta az étkezési, mozgásbeli tanácsokat, annak javult az állapota.

Emellett mindig hangsúlyozom: az alakformálás mellett gyógytornászként a tartásjavítást is fontosnak tartom. Idővel ugyanis a rossz tartás derék- és hátfájáshoz vezet, majd mozgásszervi megbetegedésekhez. Így arra biztatnék mindenkit, aki csak látja magán, szerettein, hogy a nyaka előrébb áll, hogy merevebb az izomzata, fájnak és előreesnek a vállai, akkor bátran jöjjön el az órákra, hiszen ha már kialakult a baj, akkor annak állapotán javíthat a torna, ha pedig még nincsen kialakult betegsége, akkor érdemes lenne megelőzni azt.

Elsősorban hány éves korosztálynak ajánlja az óráit?

Tinédzser kortól, azaz 12-13 kórtól már bátran ajánlom, felső korhatár pedig nincs. Emlékszem, tavaly például egy hetvenen felüli úr is velünk tornázott. Ám neki mondtuk a bemelegítés után, hogy bátran üljön le egy padra, pihenjen. Hiszen már akkor is sokat tesz valaki az egészségért, ha a bemelegítést végigcsinálja velünk. Erre biztatnék mindenkit!

Kezdők is kimehetnek?

Természetesen. Hiszen az elején, és közben is elmondom, hogy egyre nehezedő gyakorlatok vannak az óra alatt. Például egyre mélyebbre kell guggolni az óra során. Azonban annak, akinek az edzettségi szintje nincs ezen a szinten, az folytassa úgy tovább az óra többi részén is, ahogy neki kényelmesebb. Idővel ugyanis egyre inkább érezni fogja, ahogy az edzettsége nő, úgy fogja egyre ügyesebben elvégezni a nehezített gyakorlatokat is.

Fotó: Enessey Melinda

Mennyivel másabbak ezek az órák Ön számára, mint a teremben tartottak? Vannak különleges kihívások?

Teljesen mások, mint a teremben tartott órák. Egyrészt leírhatatlan érzés a szabad levegő, csoportosan tornázni. A közösség ereje ilyenkor pozitívan hat, és inspiráló, ösztönző. Emellett számomra ez gyakorlatilag egy fellépés is, így bevallom, van, hogy izgulok előtte, hiszen sok embernek tartom egyszerre az órát. Azt is érzem, hogy jobban ki kell találnom a mozdulatsorokat, fel kell építenem az órát, azaz alaposabban kell felkészülnöm egy-egy alkalomra, mint amikor a teremben, szűk körben tartom. Ám a visszajelzések jók, emberileg és szakmailag is.

Milyen napokon találkozhatnak Önnel a Mozdulj Dunakeszi programsorozat kertében?

Minden pénteken fél héttől várom azokat, akik szeretnének tenni az egészségükért, és szívesen tornáznának.