Halaszthatatlanná vált a 143 éves Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének mielőbbi rekonstrukciója. A vasúttársaság május 8-ától december elejéig lezárja az utascsarnokot. A munkák ideje alatt a MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, több vonatot más budapesti állomásra irányít.

Megkezdődik a Nyugati pályaudvar az éves szinten közel 18 millió ember által használt vágánycsarnok tetejének és a csatlakozó üvegszerkezeteknek, valamint a pénztárcsarnok, a gyorsétterem és a homlokzati hat kisebb torony tetőszerkezeteinek műemléki rekonstrukciója – összesen körülbelül 8200 négyzetméteren. Mindezek mellett megtörténik az állomásépület többi, mindezidáig fel nem újított tetőszakaszának javítása, a csapadékvíz-elvezető rendszer részleges átépítése, a csarnokban a felsővezeték-hálózat megújítása. Utóbbi a 10-13. vágány felsővezetéki rendszere felújításának első üteme is egyben, aminek a második üteme a későbbiekben, 2021-ben várható az aluljáró felújításával, valamint modern utastájékoztatási elemek, például LED-fal építésével és a kijelzők cseréjével együtt. A többi tetőrész folyamatos átadása 2021. II. negyedév és 2022. II. negyedév között valósul meg.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára ennek apropóján arról is beszélt, hogy a téren átívelő, az autóforgalmat a belvárosba öntő felüljáró városépítészeti szempontból szerencsétlen. Ezért ennek elbontása is kívánatos.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója hozzátette: A Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítását közel 9 milliárd forintért a Magyar Építő Zrt. végzi.

A MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, több vonatot más budapesti állomásra irányít a Nyugati pályaudvarról. Ezek főleg Kelet-Magyarországról érkező intercityk.

A megvalósításhoz nélkülözhetetlen a vágánycsarnok fél éves lezárása, melynek érdekében több feladat elvégzése szükséges: négy vágányára ideiglenes vágányvéget, ütközőket alakítanak ki; a jelenlegi felsővezetéket lebontják, helyette ideiglenes rendszert építenek a csarnokig és ideiglenes utastájékoztatást alakítanak ki. A 10-13. vágányt 2020. május 8. 22 órától május 11. hajnali 4 óráig teljes hosszban kizárják, majd ezt követően, május 11. hajnali 4 órától ezek a vágányok ideiglenesen rövidebb hosszon lesznek használhatók.

Előző cikk37 embert tesztelnek Dunakeszin a kutatók
Következő cikkA 2-es utat is érinti már a bicikliút építése