Óriási mérföldkő, hogy a közbeszerzés kiírásával megkezdődött az M0-s északi szakaszának beruházása – jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára. Egyértelműsítették, hogy a 8 kilométeres szakaszt 2026-ban kezdhetik el ténylegesen építeni, addig megtervezhetik a beruházást.

A beruház politikai méltatása után Bodó Imre, a NIF Zrt. projektiroda-vezetőjnek szavai voltak igazán fontosak. Közölte: megjelentették az uniós közbeszerzési közlönyben az M0-s autóút északi szektorának – a 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz – kiviteli tervkészítéséről szóló ajánlati felhívást. A kiviteli tervek 2026-ra készülhetnek el, ezután folytatódik a terület előkészítése. A tervek elkészítése idén tavasszal-nyár elején indulhat.

A kiírás szerint a 2×2 sáv+leállósávos, fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd. A projekt része az M10-es autóút I. ütemének megvalósítása Üröm és Solymár települések között is, mintegy 4 kilométeren.

NIF

Közlése szerint felülvizsgálják a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján a 11-es főútnál a csomópontot úgy alakítanák ki, hogy az északi-szentendrei irányból érkezőknek a Megyeri híd felé direkt kapcsolatot adnak. Ezzel megkönnyítik az M2-es és M3-as autópályák felé a közlekedést.

Előző cikkBefogták a Dunakeszin elszabadult versenylovat, olvasónk elmesélte a történetét
Következő cikkDunakeszi felé robogott volna a driftelő BMW-s, villantottak a rendőrök