Több olvasónk is jelezte, hogy késve kapták kézhez, vagy még mindig várják az adószámla fizetési értesítőket. Utánajártunk, hogy mi lehet ennek az oka.

A polgármesteri hivatal adócsoportjától azt az információt kaptuk, hogy az országos informatikai ASP Adó szakrendszer fejlesztése miatt a rendszer hosszabb időre leállt. Ez okozta a késést.

A Posthoz eljuttatott közleményben így fogalmaznak: „az önkormányzati adóhatóságunk a magánszemélyek részére küldött ‘Adószámla Fizetési Értesítőket’ 2023. február 28-án átadta a Magyar Posta Zrt. részére, melyek kézbesítése a napokban várható. Önkormányzatunk az egyéni vállalkozók, vállalkozások részére 2023. március 02-ig elektronikus úton (tárhelyekre) megküldte az ‘Adószámla Fizetési Értesítőket’”.

Az ide vonatkozó jogszabály egyébként úgy rendelkezik, hogy évente egy alkalommal, szeptember 10-ig kell értesítést kiadni az adózók részére az adózó adószámlájának adónemenkénti egyenlegéről, valamint annak részletezéséről és a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról. A közleményből az is kiderül, hogy Dunakeszi Önkormányzat Adóhatósága segítve az önkéntes adófizetést, évente két alkalommal küld adószámla fizetési értesítéseket az adózóinak.

Az adószámla értesítőben benne van a március 15-ig és szeptember 15-ig pótlékmentesen fizetendő adó/adóelőleg. Továbbá szerepel benne a korábbi évekről esedékes adóhátralékok összege.

Online ügyintézés

Hasznos információ lehet, hogy az önkormányzatnál már lehetőség van elektronikus fizetésre is.

A helyi adóügyeket az Elektronikus Önkormányzati Portálon (E-Portál) keresztül is intézheti. Ügyfélkapus belépés után lehet a naprakész adószámla-egyenleget lekérdezni, bevallási információkat lehet megtekinteni. A fizetési értesítők kapcsán további részletes információt itt találnak.

Előző cikkMagyarországon a Haier – az elmúlt évek egyik legjelentősebb márkabevezetése a hazai háztartásigép-piacon
Következő cikkLegyen saját fecskefészke – indul a dunakeszi fecskeváró program