A Széchenyi István Általános Iskolában kedden az IFM, vagyis a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul bemutató foglalkozásán vehettek részt a tankerület tanulói és tanárai.
Az interaktív applikáció, amely a KRÉTA felületen belül érhető el, angolból felsőfokig, németből pedig középfokig segíti az idegennyelv tanulását, mindezt a fiatal generáció igényeire szabva.

A játékos feladatok, tesztek, jutalmak és egy chatbot is segíti a tanulást. A Dunakeszi Tankerület iskolai már a pilot programban is részt vettet, a város tanárai többnyire pozitívan fogadták a programot.

A fejlesztés egyelőre több kérdést is felvet, többek között, hogy az iskolák infrastruktúrája – például az internethálózat – alkalmas-e arra, hogy egyszerre ennyi diák felkapcsolódjon rá és használja az applikációt. Másrészt az applikáció bevezetése ellentmondásos lehet a nagy port kavart friss szabályozással, amely szerint a diákoknak reggel le kell adniuk a telefont. Természetesen lehet kérvényezni a telefonok órai használatát, ugyanakkor a megkérdezett angoltanár szerint, ha nem is az órai használatban, de nagyon jó lehetőség a fejlesztés a házi feladat elvégzésére, ugyanis a KRÉTA felületén be tudja állítani a kiadott feladat hosszát, témakörét, és versenyeztetni, motiválni lehet vele a diákokat.
“Vannak motiválatlan gyerekek, nekik ez a lehetőség sokat tud segíteni, illetve a jobb agyféltekével gondolkodó, művészlélek-típusú gyerekeknek is hasznos tud lenni egy ilyen applikáció” – tudtuk meg az iskola egyik tanárától.