Mint minden agglomerációs település, úgy Dunakeszi is küzd a reggeli és délutáni dugókkal. Bár már korántsem olyan rossz a helyzet, mint pár évvel ezelőtt. Az M2 autóút bővítése sokat enyhített az autós forgalmon, de hamarosan kezdetét veszi egy újabb beruházás, amitől még nagyobb javulást vár Dióssi Csaba polgármester.

2019-ben elkészült az M2 gyorsforgalmi út bővítése, ami nagyban tehermentesítette Dunakeszit az átmenő forgalom alól. A reggeli csúcsidőszak további enyhítésére még korábban megterveztette az önkormányzat a város déli részén, a Fő út mentén található két körforgalom (Lukoil benzinkútnál és a Pallag utcánál található csomópontok) átépítését, valamint a két körforgalom között egy új, déli irányú tehermentesítő sáv kialakítását – tájékoztatta lapunkat Dunakeszi polgármestere. A kivitelezés azonban úgy tudjuk, már a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. feladata.

2019-ben adták át az M2 autóút kibővített szakaszát

Értesüléseink szerint a projekt jelenleg a kiviteli tervezési fázisába ért. Van információja arról, hogy várhatóan mennyi időt vesz igénybe a tervezési illetve engedélyezési szakasz?

Dunakeszi Város Önkormányzata már 2016-ban elkészíttette az engedélyezési és kiviteli terveket, amely építési engedélyt is kapott azzal a céllal, hogy amint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
(NIF Zrt.) forrást biztosít rá, el is kezdődhet a bővítés. Azonban a NIF Zrt. úgy döntött, hogy újraterveztetik a fejlesztést, de ehhez alapul veszik a már kész terveket. Néhány hónapot biztosan igénybe vesz majd ez a folyamat.

Dióssi Csaba polgármester

Készült korábban arra vonatkozóan becslés, hogy hány százalékkal javulna a körforgalom áteresztő képessége?

Természetesen elkészíttettük a város déli részén fekvő két körforgalom közti 2-es főúti szakaszra vonatkozó közúti biztonsági audit jelentést. Eszerint az érintett szakasz átlagos napi forgalma 15289 jármű. A csúcsforgalom óráiban óránkénti 1623 járművet számoltunk, amely alapján a 2×1 forgalmi sávval rendelkező útszakasz forgalma már 2016-ban túllépte a megfelelő kategória felső határát, de még eltűrhető nagyságú volt. Ezek a számok mára tovább nőttek, a rengeteg autó a teljes agglomerációban közlekedési problémákat okoz. A tervezett fejlesztés várhatóan nem jár forgalomátrendező hatással, viszont gyorsítja a várost Budapest irányba elhagyó autósok áthaladását. Azért, hogy kisebb legyen Dunakeszin az átmenő forgalom, 2019-ben megépítettük a 2-es főutat, az M2-es autóúttal összekötő útszakaszt az északról érkező autósok számára. Ez már csökkentette a főúti dugókat és a város teherforgalmát is, de még mindig nem oldotta meg a dunakesziek problémáját. A déli körforgalmak és a köztük húzódó főúti szakasz szélesítésétől sokat várunk.

A projekt megvalósulásához szükséges önkormányzati forrás biztosítása?

Mivel elsőrendű főútról van szó, így állami kezelés alatt áll, tehát önkormányzati forrást nem igényel az átépítés. A munkálatok teljes költségét a NIF Zrt. fedezheti.

A projektről lapunk folyamatosan tájékoztatja majd önöket.

Előző cikkRendőrség gyerekszemmel – rajpályázat
Következő cikkOrszágos akció: hétvégén is intézhetőek a lejárt személyi okmányok