Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása, az utasoknak az egypályás közlekedés miatt hosszabb menetidővel, változó menetrenddel, megnövekedett forgalmi nehézségekkel kell majd számolniuk – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.
Loppert Dániel szavaiból az derült ki, hogy főleg a szolnoki vonalra fordítanak figyelmet. Az átépítés nagyrészt a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre összpontosul, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.
Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt felújítják a vágányokat, cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat, emellett szükség szerint javítják a biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket is. Ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon.