Dunakeszi Város Önkormányzata két éve vezette be azt a rendszert, amelynek köszönhetően minden iskolában közétkeztetési megbízott felügyeli a menzai étkeztetést. A cél egyszerű: a diákok minden nap olyan ebédet kapjanak, amely megfelel az étlapnak, elegendő legyen a mennyisége, és a minősége is kedvezzen a gyerekeknek – írja közleményében az önkormányzat.
A közétkeztetési megbízott feladatai közé tartozik:
- – az ételek ellenőrzése, összevetése az előírt étlappal,
- – a mintatál és a szállítólevél lefotózása, dokumentálása,
- – a diákok visszajelzéseinek gyűjtése (például mely ételeket nem eszik meg a gyerekek, így elkerülhető a felesleges ételpazarlás),
- – rendszeres jelentés küldése az önkormányzatnak.
A rendszer a gyerekek érdekében működik
- Probléma esetén a gyermek és a szülő is közvetlenül fordulhat a közétkeztetési megbízotthoz,
- a szülők szervezett módon bármikor bemehetnek kóstolni az iskolai menzára – intézményenként naponta 10 fő (kóstolási mennyiség a gyermekadag 10%-a), a kóstolás alkalmával elégedettségi kérdőívet is kitölthetnek.
Ezzel a rendszerrel biztosítják, hogy a dunakeszi iskolákban a közétkeztetés átlátható, ellenőrzött és a diákok igényeit szem előtt tartó módon működjön. Az iskola KRÉTA-felületén minden szülő tájékozódhat arról, ki az adott intézmény közétkeztetési megbízottja.