Dunakeszi Város Önkormányzata két éve vezette be azt a rendszert, amelynek köszönhetően minden iskolában közétkeztetési megbízott felügyeli a menzai étkeztetést. A cél egyszerű: a diákok minden nap olyan ebédet kapjanak, amely megfelel az étlapnak, elegendő legyen a mennyisége, és a minősége is kedvezzen a gyerekeknekírja közleményében az önkormányzat.

A közétkeztetési megbízott feladatai közé tartozik:

  • – az ételek ellenőrzése, összevetése az előírt étlappal,
  • – a mintatál és a szállítólevél lefotózása, dokumentálása,
  • – a diákok visszajelzéseinek gyűjtése (például mely ételeket nem eszik meg a gyerekek, így elkerülhető a felesleges ételpazarlás),
  • – rendszeres jelentés küldése az önkormányzatnak.

A rendszer a gyerekek érdekében működik

  • Probléma esetén a gyermek és a szülő is közvetlenül fordulhat a közétkeztetési megbízotthoz,
  • a szülők szervezett módon bármikor bemehetnek kóstolni az iskolai menzára – intézményenként naponta 10 fő (kóstolási mennyiség a gyermekadag 10%-a), a kóstolás alkalmával elégedettségi kérdőívet is kitölthetnek.

Ezzel a rendszerrel biztosítják, hogy a dunakeszi iskolákban a közétkeztetés átlátható, ellenőrzött és a diákok igényeit szem előtt tartó módon működjön. Az iskola KRÉTA-felületén minden szülő tájékozódhat arról, ki az adott intézmény közétkeztetési megbízottja.

Előző cikkZár a strand, de a büfék még nyitva vannak