Hárommilliárd forintba került az M3-as metró meghosszabbítására kiírt tervezői közbeszerzési pályázat, amelynek az eredményét most hirdették ki. A nyertes a budapesti Főmterv Zrt. és a kecskeméti Viköti Kft. lett.

A budapesti 3-as metróvonal Moszkvában felújított, Magyarországra tartó metrószerelvényei a párkányi vasútállomáson 2016. május 25-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Az M3-as metrót egészen Káposztásmegyerig hozzák majd ki, ezzel lényegében Dunakeszi közvetlen közélében lenne a végállomás. Az új metrószakasz 4,9 kilomét lenne, 4 új állomással. Dunakeszi számára fontos, hogy az új végállomásnál, amely a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál, a Jégpalota szomszédságában lesz,

kiszélesítik majd a vasút alatti átjárót.

Járdát és biciklis utat is kapna.

Fontos, hogy a Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is lesz metrómegálló, így már ott át lehet szállni a földalattira. A végállomásnál fontos még, hogy itt szintén olyan csomópont épül, amely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait.

Előző cikkEz nagy zakó volt
Következő cikkIdén is lesz koripálya a főtéren