Alagúttal kötnék össze a Nyugati és a Déli pályaudvart Budapesten. Ha megvalósulna, akkor ez alapvetően változtatná meg a Vác-Budapest vonalon közlekedő vonatok menetrendjét is.

A Budapest alatti nagy vasúti alagút terv arról szól, hogy mondjuk a Vác felől érkező vonatok bemenjenek a Nyugati pályaudvar előtt – mondjuk valahol a Városligetnél egy alagútba – megálljanak a Nyugatinál, de már a föld alatt, átszeljék a Duna alatt a budapesti belvárost, majd megérkezzenek a Széll Kálmán tét térségébe, Buda legfontosabb csomópontjába. Innét irány a Déli pályaudvar, ahol szintén még a föld alatt áll meg, majd folytassa az útját a XXII. kerület, Nagytétény, Érd, Székesfehérvár felé – magyarázta Vitézy Dávid az Echo tévében, amelyet a Budapestkörnyéke című lap foglalt össze.

A közlekedési szakember szerint ma a váci vonalon azért lassúak a vonatok, mert nem tud elegendő vonat bejönni, a Nyugati pályaudvar nem bírja kapacitással. Ez a gond megoldódna, hiszen könnyen tovább lehetne utazni Buda irányába és a vonatoknak sem kellene a Nyugatiban ácsorogniuk.

Előző cikkBaleset a bevásárlóközpontnál
Következő cikkNyerhető lett volna az I. világháború?