A kommentekből úgy érezzük, kevés olyan beruházás van Dunakeszin, amit ilyen sokan, ilyen régóta vártak, de megtörtént: elkészült az alsói csomópont átépítse. Az autósok már egy ideje használatba vehették a Külső Szilágyi úti aluljárónál elkészült kereszteződést. Ugyanakkor lakossági igény érkezett gyalogátkelőhely kialakítására is. Benkő Tamás beszámolóját mi is közzétettük, amelyben elhangzott, hogy a közvilágítás kiépítése nélkül nem lehet zebrát kialakítani. Mostanra azonban ez az akadály is elgördült. A terület önkormányzati képviselője örömmel adta át a csomópontot.
![](https://dunakeszipost.hu/wp-content/uploads/2022/10/20221028_dk_kaposztasmegyeri_keresztezodes_0013_k-1024x683.jpg)
Dióssi Csaba polgrámester és Benkő Tamás képviselő még 2019-ben, a Wintermantel Zsolt vezette újpesti önkormányzattal egyezett meg a kivitelezésről, de a tervezések, az engedélyeztetések, a finanszírozási kérdések miatt csak most nyáron vehette kezdetét az átépítés.
A beruházás koordinálását a dunakeszi önkormányzat végezte, de a költségekbe Újpest is beszállt. Dunakeszi az újpesti két kanyarodósávot építette ki, a jelzőlámpa költségét Újpest vállalta magára. Az egyik sáv az átjáróból Káposztásmegyer felé az Auchan irányába, a másik az Auchan felől balra az átjáróhoz.
![](https://dunakeszipost.hu/wp-content/uploads/2022/10/20220829_dk_also-ujpest_0008_k-1024x683.jpg)
A Külső Szilágyi útra kerülő közlekedési lámpák össze lettek hangolva a dunakeszi aluljáró lámpájának működésével, és ez teszi gördülékenyebbé az egysávos aluljárón való áthaladást, valamint a Külső Szilágyi útra való ki-, és az onnan való behajtást.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy nagy segítség az autós közlekedésben.
Benkő Tamás emlékeztetett: „2013-ban egy komoly munkának köszönhetően alsótól egészen idáig megcsináltuk a járdát, de ehhez a kereszteződéshez érve életveszélyes volt a gyalogos átkelés. A közvilágítás felszerelése volt a feltétele a zebra kialakításának, óriási dolog, hogy ez most megtörtént.”
![](https://dunakeszipost.hu/wp-content/uploads/2022/10/20221028_dk_kaposztasmegyeri_keresztezodes_0015_k-1024x768.jpg)
Elmondta, hogy folyamatosak a visszajelzések, a hétköznapi csúcsidőben régebben hihetetlen dugók voltak. Komoly korlátot jelent, hogy az aluljáró egysávos, de az átépítés jelentősen enyhítette a reggeli torlódást. (Itt fontos elmondani, hogy ez MÁV terület, és az aluljáró kétsávossá tételétől mereven elzárkóznak.)
![](https://dunakeszipost.hu/wp-content/uploads/2022/10/20221028_dk_kaposztasmegyeri_keresztezodes_0017_k-1024x768.jpg)
Még mindig van teendő
Probléma azonban még most is akad. Ugyanis visszatérő jelenség, hogy túl nagy méretű járművek próbálnak meg átmenni az aluljárón, beszorulnak, nagy fennakadásokat okozva ezzel a közlekedésben. Jelenleg ennek a hatékony kitáblázását szorgalmazzák.
Borbély Máté István, a Penta Kft. ügyvezető termelési igazgatója elmondta, hogy hosszas előkészítés után 8 forgalomtechnikai ütemben 3 hét alatt végezték el a több mint 100 millió forintos beruházást. Nem is a nagyság, hanem az összetettség okozta a kihívást, de az éjszakai munkavégzésnek köszönhetően sikerült gyorsan elvégezni az átépítést.
![](https://dunakeszipost.hu/wp-content/uploads/2022/10/20221028_dk_kaposztasmegyeri_keresztezodes_0005_k-1024x683.jpg)