Ahogy arról már mi is többször írtunk, a Dunakeszi Diáknegyed tervezésekor fontos szempont volt a megközelíthetőség. Elkerülő utat építettek, hogy a komplexum a városon kívülről is megközelíthető legyen, hozzáigazították a helyi buszközlekedést, és ígérték, de egyben hatósági kötelezettségi is, hogy a Klapka utcai nyitott kerékpársávot kiváltsák egy, az úttól beljebb húzódó, biztonságos kerékpárúttal. Az iskolaigazgatók is szorgalmazzák a mielőbbi megvalósítást, már csak el kell dönteni, hol épüljön meg.
Két lehetőség áll rendelkezésre
1. a Klapka utcai járda mentén épül meg (piros nyomvonal),
2. a Klapka utcai járdától mintegy 6 méterrel beljebb épül meg, és egyenesen a diáknegyedhez csatlakozik (kék nyomvonal).
Fakivágás és faültetés
A csatolt képen jól látszik, melyik nyomvonal mennyi fát, cserjét érint. Fontos tudni, hogy ezek többnyire a szél és a madarak által elhullajtott magról nőtt egyedek, legtöbbjének alacsony a zöldfelületi értéke, vagy már kiszáradásban lévő fa, de természetesen akad köztük ép és szép dús lombozatú is. Bármelyik mellett is döntenek, az önkormányzat összesen 2200 fát ültet vissza a Klapka utcában.

Tudnivalók a nyomvonalakról
- A kék nyomvonal mellett szól, hogy szinte teljes hosszában autókkal és gyalogosan már kijárták, így szinte semmilyen növényzet nincs. Viszont itt a közvilágítás hiányában a sötétben való kerékpározás csak korlátozott látási viszonyok mentén lehetséges, ezért mindenképp szükséges a kerékpárosnak lámpát használnia. Az útról ideszűrődő fény ad csak némi világosságot az esti órákban.
- A piros nyomvonal egyenes szakasz az út mentén, az út közvilágítása miatt sötétben is járható, de 243 fát ki kell hozzá vágni, és az is előfordulhat, hogy az építkezés miatt messzebb álló fák ide nyúló gyökerét is vágni kell, így 1-2 éven belül további fákat kell majd a kiszáradás miatt kivágnunk.
Miért nem a vasút oldalában épül meg?
Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem az utca másik oldalán, a vasút mentén építkeznek, hiszen ott alig van néhány fa. Az MÁV-terület, a vasúti védőtávolságot pedig, nincs mese, tartani kell. Ott bármiféle fejlesztés – ha egyáltalán megvalósulhat – hosszú évek papírmunkájába kerül, gázvezeték húzódik végig a vasút mentén, ráadásul a Klapka utcára nyíló utcákból érkező kerékpárosoknak és rollereseknek keresztezniük kellene a forgalmas Klapka utcát. Nem biztonságos és a forgalmat is akadályozza.
“Ez a kerékpáros fejlesztés mindannyiunk érdeke, ez biztosítja a diákok biztonságos iskolába, a DDN-be jutását, így pedig csökkentjük vele városunk autós forgalmát. Kérjük, szavazzon ön is, melyik nyomvonal épüljön meg” – kéri az önkormányzat.